Home | Rondleiding | 04 - Programma koppelingen & Externe data uitwisseling |
Si-Planner - Gebruiker modules | Configuratie
Programma koppelingen
Si-Planner is ontwikkeld als een op zich zelf staand platform. Het betreft een executable op een PC of netwerk dat door meerdere users kan worden gestart. De Si-Planner back-end is een SQL database waardoor het onafhankelijk is van andere software. Om toch met software als JDE en/of SAP te kunnen communiceren is bewust gekozen voor een losse koppeling om te synchroniseren. Alleen als de synchronisatie nodig is wordt een deze SQL koppeling gemaakt en wordt de synchronisatie uitgevoerd.
Mocht SAP of JDE weg vallen draait Si-Planner gewoon door en omgekeerd kunnen we andere systemen niet verstoren. Voorbeelden hiervan zijn update van de onderdelen in het magazijn. We synchroniseren de onderdelen inclusief alle gegevens, prijzen, aantallen naar de Si-Planner database om altijd up-to-date te zijn voor onderdelen gebruikt in de service templates en het boeken van onderdelen op een jobsheet van een locatie. Mocht je hier niet je eigen BIS systeem in de voorbeelden terug vinden neem dan contact op. We willen compatible zijn met elk willekeurig BIS systeem dus maken in dat geval gratis een koppeling op maat voor uw BIS systeem. Uw BIS systeem dient bij voorkeur wel in staat te zijn om data te accepteren via copy/paste in een invoer grid van het systeem. Kan dat niet dienen we toegang te kunnen krijgen tot de SQL database om dit eventueel via een synchronisatie tot stand te brengen |
Hier zetten we de basis elementen op, kunnen we users, contracten en materiaal beheren. Wijzigingen aan onderdeel nummers, contracten veranderen, vervangen of toe voegen aan een klant/asset. We zetten hele service templates op om standaard service bezoeken te creëren die naadloos inventory issues kunnen produceren voor JDE of SAP. Kopiëren en plakken in het ERP grid en de bestelling staat op het project. Een juiste setup in dit deel bespaard ongelooflijk veel werk in het uitvoeringsdeel waar je natuurlijk ook de mogelijkheid behoud om dingen handmatig toe te voegen of te verwijderen.
Externe data uitwisseling
De manier om data uit te wisselen met bijvoorbeeld een JDE voor inventory issues doen we bij Si-Planner met behulp van Excel. Stel een template is toe gevoegd aan een job en er staan 7 onderdelen op. Deze informatie wordt geëxporteerd naar Excel. Hiervandaan is het eenvoudig te selecteren, kopiëren en in het grid te plakken van een JDE inventory issue. Door de synchronisatie van alle bijbehorende data worden de juiste WO nummers, subsiderie codes aan elkaar geplakt en geformeerd in het juiste formaat voor JDE. Alle transities vinden dus gewoon in je eigen BIS systeem plaats, met alle voordelen, maar wel vele malen sneller dan handmatig in te moeten kloppen in de diverse onderdelen van bijvoorbeeld een JDE.
Doordat je de subsiderie codes configureert in Si-Planner kunnen er ook geen fouten worden gemaakt bij de boekingen op dat vlak. De combinatie van wel of geen regie en dus andere WO nummers, type werkzaamheden met eigen subsiderie worden altijd juist gekoppeld. Bij het terug boeken van onderdelen die niet worden gebruikt gebeurt het in omgekeerde volgorde waardoor zaken niet in verschillende delen van het financiële systeem eindigen wat je met handmatig boeken regelmatig ziet gebeuren. Hetzelfde geld voor data uit andere systemen dan je BIS systeem. Voor de facturatie worden draaiurenstanden of kilometer standen uit een bedrijf specifiek pakket moeiteloos geïmporteerd voor verwerking. Het aanleveren in het juiste formaat in Excel is alles wat je daarvoor moet doen. De data wordt voor importeren op integriteit gecontroleerd en waarschuwt voor importeren. Daarna wordt alles in het systeem door gevoerd en is deze data ook direct bruikbaar in andere delen van Si-Planner voor update van groot onderhoud rest uren of kilometers, de huidige uren of km stand. |
|
|
2017 © Soft-Integrations . All rights reserved