Home | Procesflows
|
Service proces flow schema:
In het flow schema hieronder zie je heel gedetailleerd hoe een voorbeeld van een service melding tot de afhandeling door de organisatie heen loopt en hoe de modules van Si-Planner deze verwerken en tot een goed einde brengen.
Onafhankelijk van het ERP pakket waar gebruik van wordt gemaakt zoals Oracle JDE (in dit voorbeeld) ,SAP of een ander ERP pakket.
Een storing komt binnen via:
Een onderhoudsmelding of preventief bezoek verzoek komt binnen via:
Een melding kan opgelost worden door:
Als het probleem niet wordt opgelost omdat de monteur niet over de juiste materialen beschikt of iets dergelijks, wordt een open restpunt item toegevoegd aan de database voor die klant. Dit item en alle andere onopgeloste restpunt items die er zijn, worden zichtbaar telkens wanneer een nieuw planningsitem wordt aangemaakt zodat het niet kan worden vergeten. Het zal ook zichtbaar zijn voor technici onderaan hun service rapport, waardoor een afdeling brede bewustzijn van deze items wordt verkregen.
In het flow schema hieronder zie je heel gedetailleerd hoe een voorbeeld van een service melding tot de afhandeling door de organisatie heen loopt en hoe de modules van Si-Planner deze verwerken en tot een goed einde brengen.
Onafhankelijk van het ERP pakket waar gebruik van wordt gemaakt zoals Oracle JDE (in dit voorbeeld) ,SAP of een ander ERP pakket.
Een storing komt binnen via:
- Meldkamer / callcenter via een telefoontje van een klant
- Meldkamer via een remote monitoring systeem (RMS) door een telemetrie systeem
- Meldkamer via een email via de website
- Planning via een telefoontje naar de planner
Een onderhoudsmelding of preventief bezoek verzoek komt binnen via:
- Si-Planner onderhoud interval waarschuwing systeem
- Si-Panner groot onderhoud planning systeem
- Een telefoontje van een regie klant met een melding op zijn besturing paneel
- Een telefoontje van een klant via een GBS onderhoud systeem melding
Een melding kan opgelost worden door:
- De meldkamer door via het telemetrie systeem in te bellen en te resetten
- De planner via een telefonisch overleg met de klant direct het problem opgelost.
- De service monteur die met een bezoek de problemen op lost.
Als het probleem niet wordt opgelost omdat de monteur niet over de juiste materialen beschikt of iets dergelijks, wordt een open restpunt item toegevoegd aan de database voor die klant. Dit item en alle andere onopgeloste restpunt items die er zijn, worden zichtbaar telkens wanneer een nieuw planningsitem wordt aangemaakt zodat het niet kan worden vergeten. Het zal ook zichtbaar zijn voor technici onderaan hun service rapport, waardoor een afdeling brede bewustzijn van deze items wordt verkregen.
|
|
2017 © Soft-Integrations . All rights reserved