Home | Rondleiding | 01 - Locatie NAW beheer & Service overeenkomsten en facturatie |
Si-Planner - Gebruiker modules | Configuratie
Locatie NAW beheer
De locatie, unit of asset is een installatie of voertuig of gebouw met specifieke eigenschappen. Op deze locatie kan regie werk worden uitgevoerd of is een SLA (Service Level Agreement) of onderhoudsovereenkomst over af te sluiten. In de locatie module configureren we de locatie op technisch gebied maar geven ook aan wie de contact personen zijn, wat het toegang protocol is etc.
Met deze locatie kunnen we nu verder en er een onderhoudsovereenkomst aan koppelen, service bezoek historie aan gaan koppelen en starten met plannen van bezoeken.
- De NAW gegevens
- Type installatie
- Contact personen
- Wie de standaard monteur is voor deze locatie
- Alle identificatie nummers als WO nummers, Project nummers, Externe nummers van bv ERP
Met deze locatie kunnen we nu verder en er een onderhoudsovereenkomst aan koppelen, service bezoek historie aan gaan koppelen en starten met plannen van bezoeken.
Hier zetten we de basis elementen op, kunnen we users, contracten en materiaal beheren. Wijzigingen aan onderdeel nummers, contracten veranderen, vervangen of toe voegen aan een klant/asset. We zetten hele service templates op om standaard service bezoeken te creëren die naadloos inventory issues kunnen produceren voor JDE of SAP. Kopiëren en plakken in het ERP grid en de bestelling staat op het project. Een juiste setup in dit deel bespaard ongelooflijk veel werk in het uitvoeringsdeel waar je natuurlijk ook de mogelijkheid behoud om dingen handmatig toe te voegen of te verwijderen.
Service overeenkomsten en facturatie
Aan de basis van elke goede klant / service verlener relatie staan 1 of meerdere duidelijke service overeenkomsten. Erg belangrijk is dat deze is opgesteld met minimaal enkele fundamentele onderwerpen:
Het is dus als service organisatie erg belangrijk om op elk moment exact te weten of er een geldende service overeenkomst is of niet en zo ja wat er onder valt en wat niet. De kern hiervan is om achteraf geen misverstanden te hebben en indien zaken buiten de overeenkomst vallen deze direct als regie te kunnen herkennen en als zodanig behandelen in de daarop volgende procedures.
In de Si-Planner Service contract module kunnen alle eigenschappen en variabelen van een contract worden geïdentificeerd en kan worden aangegeven hoe en op basis van welke instellingen kan worden..
- Welke werkzaamheden zijn onderdeel van de overeenkomst
- Welke materialen zijn onderdeel van de overeenkomst
- Tegen welk tarief worden deze werkzaamheden uitgevoerd en materialen vervangen
- Binnen welke tijdstippen worden de werkzaamheden uitgevoerd
- Onder welke omstandigheden loopt het contract af of wordt automatisch verlengd
- Welke zaken zijn uitgesloten.
Het is dus als service organisatie erg belangrijk om op elk moment exact te weten of er een geldende service overeenkomst is of niet en zo ja wat er onder valt en wat niet. De kern hiervan is om achteraf geen misverstanden te hebben en indien zaken buiten de overeenkomst vallen deze direct als regie te kunnen herkennen en als zodanig behandelen in de daarop volgende procedures.
In de Si-Planner Service contract module kunnen alle eigenschappen en variabelen van een contract worden geïdentificeerd en kan worden aangegeven hoe en op basis van welke instellingen kan worden..
- Gefactureerd, op welke manier (tarief of vast bedrag)
- Gefactureerd met welke interval. (Per maand, kwartaal, half jaar, jaar)
- Revisie wordt uitgevoerd of niet en hoe vaak. (aparte registratie voor elk mogelijke revisie)
- Betaald en of er speciale omstandigheden zijn afgesproken met betrekking tot betaling gedrag van de klant
- en nog veel meer zaken
|
|
2017 © Soft-Integrations . All rights reserved