Home | Rondleiding | 07 - Service historie & Restpunten beheer |
Si-Planner - Gebruiker modules | Uitvoering
Service historie
Zodra het vullen van de planningitems en de daarbij behorende jobsheets is begonnen bouw je automatisch een enorm belangrijke database op waarin op allerlei manier kan worden gefilterd om snel elke vorm van opgeslagen data te zoeken en vergelijken.
Vanuit vrijwel alle modules is een sneltoets te vinden naar de historie module waarmee je het historie scherm op roept met alle functies.
De historie is te filteren op een combinatie va onderstaande velden:
Je kunt het historie formulier oproepen via het menu, snel toetsen in diverse andere formulieren en via popup in planing grids.
Vanuit vrijwel alle modules is een sneltoets te vinden naar de historie module waarmee je het historie scherm op roept met alle functies.
De historie is te filteren op een combinatie va onderstaande velden:
- WO Nr (Werkorder nummer)
- On Call Nr (On-call nummer)
- Invoice Nr (Factuur nummer)
- Sales order (Inkoop nummer)
- Location (lokatie naam)
- Type (planning type)
- Engineer (Monteur voornaam, achternaam en afkorting)
- Visit code (bezoekers code)
- Status (Planning status)
- Description (beschrijving van planner, monteur jobsheet werkzaamheden, monteur remarks/attention veld
Je kunt het historie formulier oproepen via het menu, snel toetsen in diverse andere formulieren en via popup in planing grids.
De dagelijks gebruikte operationeel gerelateerde modules waar planning van service bezoeken, calculaties, job sheets en facturatie plaats vind. Met de service historie, documenten op het eigen lokale netwerk via URL’s en restpunten beheer modules bij de hand heb je direct alle belangrijke informatie binnen bereik van éen simpele klik. Dit geld voor de mensen op kantoor als planners maar ook in het veld voor de monteurs. Alle onderdelen, controles, metingen worden via de templates toe gevoegd aan de job sheets en retour onderdelen en regie facturatie staan onder continu controle binnen het regie "Gate-keeping" systeem waarvan later meer uitleg.
Restpunten beheer
In de praktijk wordt een service organisatie vaak afgerekend op de manier waarop en de snelheid waarmee de openstaande restpunten worden verholpen. Door lopende niet opgeloste restpunten zijn een doorn in het oog van elke klant en je hebt een serieus goed systeem nodig om dit te managen. Si-Planner heeft hier een module voor die door de hele organisatie is verwerkt en aan te roepen.
Ten tweede is het zo dat elke planner of monteur net zolang met elk planning item wordt geconfronteerd aan de openstaande restpunten totdat ze zijn opgelost.
In de basis is een openstaand restpunt in Si-Planner een planningsitem waarbij de status restpunt is in plaats van ingepland. Een openstaand restpunt met de hoogste prioriteit krijgt de status calamiteit.
Ze verschijnen in het bodem grid van elk planning item en/of jobsheet van de betreffende lokatie en vallen op door de rode tekst waardoor het meteen op valt als er 1 of meerdere restpunten of calamiteiten zijn.
Natuurlijk kunnen alle openstaande restpunten en calamiteiten ook in een overzicht en restpunten managements formulier worden getoond om te beheren en acties uit te zetten.
Wanneer een openstaand restpunt kan worden ingepland wordt de dag gekozen, de monteur gekozen en toe gewezen en wordt alleen de status verandert in ingepland. Hiermee verhuist het item ineens naar het planning grid.
Stel dat het openstaande restpunt niet kan worden opgelost is het afdoende om de status terug op restpunt of calamiteit te zetten en hij is per direct zichtbaar bij elk nieuw planning item of jobsheet van de bewuste locatie.
Met minimale inzet verplaatsen restpunten van standby deel naar planning deel en andersom en kunnen nooit worden vergeten of over het hoofd worden gezien.
Ten tweede is het zo dat elke planner of monteur net zolang met elk planning item wordt geconfronteerd aan de openstaande restpunten totdat ze zijn opgelost.
In de basis is een openstaand restpunt in Si-Planner een planningsitem waarbij de status restpunt is in plaats van ingepland. Een openstaand restpunt met de hoogste prioriteit krijgt de status calamiteit.
Ze verschijnen in het bodem grid van elk planning item en/of jobsheet van de betreffende lokatie en vallen op door de rode tekst waardoor het meteen op valt als er 1 of meerdere restpunten of calamiteiten zijn.
Natuurlijk kunnen alle openstaande restpunten en calamiteiten ook in een overzicht en restpunten managements formulier worden getoond om te beheren en acties uit te zetten.
Wanneer een openstaand restpunt kan worden ingepland wordt de dag gekozen, de monteur gekozen en toe gewezen en wordt alleen de status verandert in ingepland. Hiermee verhuist het item ineens naar het planning grid.
Stel dat het openstaande restpunt niet kan worden opgelost is het afdoende om de status terug op restpunt of calamiteit te zetten en hij is per direct zichtbaar bij elk nieuw planning item of jobsheet van de bewuste locatie.
Met minimale inzet verplaatsen restpunten van standby deel naar planning deel en andersom en kunnen nooit worden vergeten of over het hoofd worden gezien.
|
|
2017 © Soft-Integrations . All rights reserved