Home | Rondleiding |
Gebruiker modules
Om een goed beeld te krijgen hoe Si-Planner is opgebouwd kunnen we het beste de 12 gebruiker modules of bouwstenen uitleggen waaruit het system is opgebouwd. Hiermee wordt duidelijk waarmee de software de diverse disciplines binnen de service organisatie controleert en beheert:
In deze rondleiding nemen we u mee langs deze modules met een toelichting op hun basis functies, specifieke kenmerken en de integratie met de overige modules. Aanvullend kunt u onderaan elke pagina een aantal screenshots vinden om een beeld te kunnen vormen van hoe het er in de praktijk uit ziet. Heeft u vragen over 1 of zelfs meerdere modules verzoeken wij u contact op te nemen. Gebruik hiervoor de knop hieronder of ga via het menu naar de Contact pagina waar u een kort formulier in kunt vullen.
Si-Planner gebruiker modules zijn onder verdeeld in 3 hoofd secties:
In deze rondleiding nemen we u mee langs deze modules met een toelichting op hun basis functies, specifieke kenmerken en de integratie met de overige modules. Aanvullend kunt u onderaan elke pagina een aantal screenshots vinden om een beeld te kunnen vormen van hoe het er in de praktijk uit ziet. Heeft u vragen over 1 of zelfs meerdere modules verzoeken wij u contact op te nemen. Gebruik hiervoor de knop hieronder of ga via het menu naar de Contact pagina waar u een kort formulier in kunt vullen.
Si-Planner gebruiker modules zijn onder verdeeld in 3 hoofd secties:
- Configuratie
- Uitvoering
- Rapportage
Configuratie modules | 01- 04
Hier zetten we de basis elementen op, kunnen we users, contracten en materiaal beheren. Wijzigingen aan onderdeel nummers, contracten veranderen, vervangen of toe voegen aan een klant/asset. We zetten hele service templates op om standaard service bezoeken te creëren die onder anderen naadloos een inventory issues kunnen produceren voor JDE of SAP. Kopiëren en plakken in het ERP grid en de bestelling staat op het project. Een juiste setup in dit deel bespaard ongelooflijk veel werk in het uitvoeringsdeel waar je natuurlijk ook de mogelijkheid behoud om dingen handmatig toe te voegen of te verwijderen. |
Uitvoering modules | overkoepelend
De overkoepelende Gate-Keeping functionaliteit zorgt ervoor dat de verschillende secties binnen de organisatie zoals planning, meldkamer maar ook finance die de facturen verstuurd gesynchroniseerd plaats vindt. Binnen het planning pakket zitten diverse controles die door verschillende "status fases" heen lopen voordat ze "Klaar voor facturatie" zijn. Denk daarbij aan zaken als:
Uitvoering modules | 05 - 08
De dagelijks gebruikte operationeel gerelateerde modules waar planning van service bezoeken, calculaties, job sheets en facturatie plaats vind. Met de service historie, documenten op het eigen lokale netwerk via URL’s en restpunten beheer modules bij de hand heb je direct alle belangrijke informatie binnen bereik van éen simpele klik. Dit geld voor de mensen op kantoor als planners maar ook in het veld voor de monteurs. Alle onderdelen, controles, metingen worden via de templates toe gevoegd aan de job sheets en retour onderdelen en regie facturatie staan onder continu controle binnen het regie "Gate-keeping" systeem waarvan later meer uitleg. |
Rapportage modules | 09 - 12
Na configuratie en uitvoering is het de beurt aan de analyse en rapportage modules waarmee er een closed loop ontstaat waarmee het systeem zichzelf controleert op juistheid en ontdekt waar verbeteringen mogelijk zijn in de efficiency van uw service organisatie. Diverse KPI (key Performance Indicator) rapporten zijn beschikbaar maar er is een sectie in de KPI module waarbij iemand met SQL kennis eenvoudig nieuwe KPI's kan definiëren en runnen op vaste tijdstippen. Er is keuze uit diverse service parameters als regio, monteur, locatie om de data op te filteren voor het rapporteren. Ook de veiligheid is hier onder gebracht aangezien de meeste service organisaties onder VCA vallen. Hier zijn standard of eigen toolboxen te runnen en zijn er zowel incident meldingen als bijvoorbeeld ook root-cause analyses onder gebracht. In de jobsheet mudule zijn nu ook observeringen geïmplementeerd om op locatie niveau de unit historie te kunnen volgen. In een aparte sectie is daarnaast ook een observatie management deel gecreëerd. |
Si-Planner - Gebruiker modules | Configuratie
Si-Planner - Gebruiker modules | Uitvoering
|
Si-Planner - Gebruiker modules | Rapportage
Administrator modules
Administration:
Daarnaast heeft Si-Planner ook nog 8 administrator modules die gebruikt worden voor de setup en de initiële vulling van de diverse tabellen in de database. Deze zullen worden gebruikt aan het begin en misschien later een paar keer als er organisatorische wijzigingen in uw bedrijf plaats vinden of als u overstapt op een ander ERP pakket is een voorbeeld waar enkele aanpassingen p dat niveau nodig kunnen zijn. |
Si-Planner - Administrator modules | Setup en ingebruikname
|
|
|
2017 © Soft-Integrations . All rights reserved