Home | Rondleiding | 06 - Resource planning & Mobiele jobsheets |
Si-Planner - Gebruiker modules | Uitvoering
Resource planning
Het hart van de software is deze module waar alles draait om het visueel in een totaal overzicht precies te weten welke werknemer waar is en welke werkzaamheden uitvoert.
Van daaruit is het eenvoudig en efficiënt te bepalen waar er ruimte is voor een storing of een andere taak bij een monteur in de buitendienst.
Middels de integratie met het digitale service rapport systeem is op elk moment van de dag alle informatie beschikbaar voor de planners, werkvoorbereiders en ook in zekere mate voor de monteurs zelf.
Een planning item bestaat uit de volgende basis gegevens:
In combinatie met de resource selector kun je de juiste engineer selecteren op skills, gevolgde trainingen of specifiek gereedschap. In de user configurator voegen we deze selectie criteria toe aan de persoon. Elke cursus of opleiding die hij heeft gevolgd, welke gereedschappen heeft hij bij zich (bv las apparaat of dongel voor toegang motor management systeem) en de engineers die hieraan voldoen blijven over in de te selecteren engineer voor de job.
Van daaruit is het eenvoudig en efficiënt te bepalen waar er ruimte is voor een storing of een andere taak bij een monteur in de buitendienst.
Middels de integratie met het digitale service rapport systeem is op elk moment van de dag alle informatie beschikbaar voor de planners, werkvoorbereiders en ook in zekere mate voor de monteurs zelf.
Een planning item bestaat uit de volgende basis gegevens:
- Locatie klant
- Datum van uitvoering
- Bezoekers code (welke storing code heeft hij of welke service code)
- Wat voor planning type is het (storing, onderhoud, revisie, inspectie)
- Welke status heeft het planningsitem (ingepland, stand-by, sms/email verzonden)
- Wat voor prioriteit heeft het planning item voor de monteur op die dag. (laag, normaal, urgent)
- Welke werkzaamheden moeten er worden uitgevoerd. (informatie van planner)
In combinatie met de resource selector kun je de juiste engineer selecteren op skills, gevolgde trainingen of specifiek gereedschap. In de user configurator voegen we deze selectie criteria toe aan de persoon. Elke cursus of opleiding die hij heeft gevolgd, welke gereedschappen heeft hij bij zich (bv las apparaat of dongel voor toegang motor management systeem) en de engineers die hieraan voldoen blijven over in de te selecteren engineer voor de job.
De dagelijks gebruikte operationeel gerelateerde modules waar planning van service bezoeken, calculaties, job sheets en facturatie plaats vind. Met de service historie, documenten op het eigen lokale netwerk via URL’s en restpunten beheer modules bij de hand heb je direct alle belangrijke informatie binnen bereik van éen simpele klik. Dit geld voor de mensen op kantoor als planners maar ook in het veld voor de monteurs. Alle onderdelen, controles, metingen worden via de templates toe gevoegd aan de job sheets en retour onderdelen en regie facturatie staan onder continu controle binnen het regie "Gate-keeping" systeem waarvan later meer uitleg.
Mobiele jobsheets
Si-Planner werkt met Citrix om engineers van buitenaf op de server hun jobsheets in te laten vullen. Hierdoor hebben alle planners direct toegang tot de data nadat het is ingevuld. Erg groot voordeel voor de monteurs is dat dit voor hun ook geld.
Stel dat een monteur 's morgen sis geweest en dat er een andere monteur die middag terug moet voor een restpunt. Zodra hij verneemt dat hij daar heen moet kan hij alle historie online bekijken. De jobsheet van de collega van die morgen maar ook helemaal terug tot het begin als het moet. Daarnaast heeft hij toegang tot e-schema's van de locatie, P&ID schema's van de locatie als het maar via de DOCS sectie als hyperlink naar het netwerk is geconfigureerd op kantoor. Daar later meer over in de DOCS module.
Alle onderdelen, controles en metingen die vanuit de template zijn toegevoegd aan de jobsheet zijn in aparte overzichtelijke schermen in te vullen. Als er een verdachte waarde in is gevuld kan er via een pop-up menu worden gekeken naar de historie van een bepaalde meting. Er is dan keuze om een grafiek of tabel te openen met de laatste metingen van die specifieke meting om snel en eenvoudig afwijkingen te kunnen constateren. Een voorbeeld is een snel teruglopende compressie van een bepaalde cilinder.
Alle ingevulde data staat direct in de database en is na invullen direct zichtbaar voor de planners. De planners worden in het planning overzicht getriggerd door een vinkje achter de job die in stat gevuld als de monteur job done aan vinkt. Het is voor de monteur mogelijk om na invullen en verzamelen van de digitale handtekeningen een jobsheet te printen of te versturen via email. tevens is het vanuit kantoor mogelijk om direct daarna de factuur op te stellen en de jobsheet hier aan toe te voegen. Dus van opdracht in de ochtend, het bezoeken in de middag en het versturen van de factuur in de na middag is geen probleem .
Stel dat een monteur 's morgen sis geweest en dat er een andere monteur die middag terug moet voor een restpunt. Zodra hij verneemt dat hij daar heen moet kan hij alle historie online bekijken. De jobsheet van de collega van die morgen maar ook helemaal terug tot het begin als het moet. Daarnaast heeft hij toegang tot e-schema's van de locatie, P&ID schema's van de locatie als het maar via de DOCS sectie als hyperlink naar het netwerk is geconfigureerd op kantoor. Daar later meer over in de DOCS module.
Alle onderdelen, controles en metingen die vanuit de template zijn toegevoegd aan de jobsheet zijn in aparte overzichtelijke schermen in te vullen. Als er een verdachte waarde in is gevuld kan er via een pop-up menu worden gekeken naar de historie van een bepaalde meting. Er is dan keuze om een grafiek of tabel te openen met de laatste metingen van die specifieke meting om snel en eenvoudig afwijkingen te kunnen constateren. Een voorbeeld is een snel teruglopende compressie van een bepaalde cilinder.
Alle ingevulde data staat direct in de database en is na invullen direct zichtbaar voor de planners. De planners worden in het planning overzicht getriggerd door een vinkje achter de job die in stat gevuld als de monteur job done aan vinkt. Het is voor de monteur mogelijk om na invullen en verzamelen van de digitale handtekeningen een jobsheet te printen of te versturen via email. tevens is het vanuit kantoor mogelijk om direct daarna de factuur op te stellen en de jobsheet hier aan toe te voegen. Dus van opdracht in de ochtend, het bezoeken in de middag en het versturen van de factuur in de na middag is geen probleem .
|
|
2017 © Soft-Integrations . All rights reserved