Home | Rondleiding | 10 - Performance rapportages & Statistieken en trends |
Si-Planner - Gebruiker modules | Rapportage
Performance rapportage
Er zijn verschillende performance rapportages op de data gebouwd die simpel weg gebruik maken van het veranderen van de planning status van items die gelogd worden in de userlogfiles. Enkele voorbeelden zijn:
Daarnaast kun je eenvoudig monitoren of en hoeveel onderhoud gerelateerde onderdelen er worden gebruikt tijdens correctieve bezoeken. Door het juist gebruik en configuratie van service templates en hun intervallen zou dit niet mogen gebeuren en moeten dus opvallen ter analyse en correctie.
Hoe presteren de monteurs ten aanzien van het goed uitvoeren van de service beurten door de aantallen niet afgewerkte checks en/of niet ingevulde metingen te tellen en te rapporteren. Hiermee kunnen de templates worden geanalyseerd op juistheid en de volledigheid van de jobsheets worden geanalyseerd en gecorrigeerd.
Middels de project analyse module kan gedurende het uitvoeren van een revisie de gebruikte marges worden gemonitord. Als de week staten zijn verwerkt en alle onderdelen zijn geboekt kunnen samen met de aangemaakt en geregistreerde PO's kosten de balans worden opgemaakt en tegen de ingevoerde offertes worden gecontroleerd. Zeer eenvoudig om de marge te volgen terwijl de mensen bezig zijn met de revisie door managers of planners zelf.
- Hoeveel tijd zit er tussen het aanmaken van een item om onderdelen te bestellen, het moment dat het besteld is en en binnen is gekomen en dan opgesplitst op leverancier om het verschil te kunnen onderscheiden.
- Wat is de doorlooptijd van het aan maken van een garantie item, het moment van indienen bij de leverancier en het uiteindelijke moment van toezeggen of afwijzen door de leverancier. Dit kan voor zowel externe als interne claims van klanten aan uw bedrijf.
Daarnaast kun je eenvoudig monitoren of en hoeveel onderhoud gerelateerde onderdelen er worden gebruikt tijdens correctieve bezoeken. Door het juist gebruik en configuratie van service templates en hun intervallen zou dit niet mogen gebeuren en moeten dus opvallen ter analyse en correctie.
Hoe presteren de monteurs ten aanzien van het goed uitvoeren van de service beurten door de aantallen niet afgewerkte checks en/of niet ingevulde metingen te tellen en te rapporteren. Hiermee kunnen de templates worden geanalyseerd op juistheid en de volledigheid van de jobsheets worden geanalyseerd en gecorrigeerd.
Middels de project analyse module kan gedurende het uitvoeren van een revisie de gebruikte marges worden gemonitord. Als de week staten zijn verwerkt en alle onderdelen zijn geboekt kunnen samen met de aangemaakt en geregistreerde PO's kosten de balans worden opgemaakt en tegen de ingevoerde offertes worden gecontroleerd. Zeer eenvoudig om de marge te volgen terwijl de mensen bezig zijn met de revisie door managers of planners zelf.
Na configuratie en uitvoering is het de beurt aan de analyse en rapportage modules waarmee er een closed loop ontstaat waarmee het systeem zichzelf controleert op juistheid compleetheid en ontdekt waar verbeteringen mogelijk zijn in de efficiency van uw service organisatie. Diverse KPI (key Performance Indicator) rapporten zijn beschikbaar maar er is een sectie waarbij iemand met SQL kennis eenvoudig nieuwe KPI's kan definiëren en runnen op vaste tijdstippen. Er is keuze uit diverse service parameters als regio, monteur, locatie om de data op te filteren voor het rapporteren.
Ook de veiligheid is hier onder gebracht aangezien de meeste service organisaties onder VCA vallen zijn hier standard of eigen toolboxen te runnen en zijn er zowel incident meldingen als bijvoorbeeld ook root-cause analyses onder gebracht.
Ook de veiligheid is hier onder gebracht aangezien de meeste service organisaties onder VCA vallen zijn hier standard of eigen toolboxen te runnen en zijn er zowel incident meldingen als bijvoorbeeld ook root-cause analyses onder gebracht.
|
|
2017 © Soft-Integrations . All rights reserved